Titanic II va naviga din 2027. Ruta este similară cu a faimosului Titanic din secolul XX
- Clive Palmer, un întreprinzător australian, a pus în joc un buget de 500 de milioane de dolari pentru a construi o replică a faimosului vapor Titanic.
- Nava de croazieră va fi o replică a primei versiuni, având același aspect și aproape aceleași dimensiuni.
- Titanic II va beneficia de tehnologii moderne de navigație și nu va duce lipsă de bărci de salvare, veste sau alte mecanisme de protecție.
- Vaporul va avea trei categorii de bilete și fiecare croazieră va avea 2.400 de pasageri.
- Prețurile biletelor nu au fost anunțate, dar o cabină de lux la clasa întâi ar putea depăși 100.000$.
- Prima croazieră este așteptată în 2027.
După întârzieri și amânări repetate cauzate de tot felul de inconveniente, cel mai recent fiind pandemia COVID-19, proiectul Titanic II este din nou lansat „la apă”.
Pregătește-te sufletește și antrenează-te psihic pentru poze de Instagram cu hashtagul #ImTheKingOfTheWorld și reconstituiri ale scenei cu Kate și cu Leonardo la prova Titanicului. Din 2027 mii de influenceri și travel bloggeri vor călători și se vor poza în tot felul de replici ale filmului cu 11 premii Oscar.
În 2012, când s-au împlinit 100 de ani de la naufragiul Titanicului, Blue Star Line, o companie de turism din Australia, a anunțat că va construi o replică a faimosului vapor, astfel încât oamenii contemporani să poată să parcurgă celebra rută peste Atlantic de la Southampton la New York.
Titanic II va avea tehnici moderne de navigație
Blue Star Line a promis să creeze o experiență autentică Titanic, oferind pasagerilor o navă care are aceleași interioare și structura cabinei ca și nava originală. Vor fi integrate în același timp proceduri moderne de siguranță, metode de navigație și tehnologie din secolul XXI.
„Milioane au visat să navigheze pe Titanic, să vadă nava în port și să experimenteze măreția sa unică. Titanic II va fi nava unde visele se împlinesc”, a spus Clive Palmer, fondatorul companiei Blue Star Line.
Nava va urma călătoria inițială, transportând pasageri de la Southampton la New York, dar va înconjura și globul, inspirând și încântând oameni, atrăgând în același timp atenție, intrigă și mister fără egal în fiecare port pe care îl vizitează.
Măsuri adiționale de siguranță
Dacă lungimea navei va fi aceeași, lățimea lui Titanic II este cu câțiva metri mai mare, pentru stabilitate suplimentară.
Australienii lucrează cu firme de top din Islanda și Suedia pentru construcția Titanic II. Bordul va fi înțesat de calculatoare, de sisteme GPS, motoarele moderne vor oferi siguranță și eficiență maximă, iar sistemele de salvare vor fi la cele mai înalte standarde. Asta înseamnă bărci de salvare moderne și suficiente, veste de salvare speciale și tot ce înseamnă norma în domeniu.
Lux și opulență
Titanicul a fost celebru nu numai pentru dimensiunile sale, ci și pentru facilitățile de lux pe care le punea la dispoziția pasagerilor. Astfel, Titanic II va replica cu mare fidelitate caracteristicile navei model.
De la cabine până la dimensiunea și mobilierul spațiilor comune, toate încăperile interioare sunt pregătite pentru a replica stilul celor de pe primul Titanic. Interioarele sclipitoare, restaurantele și saloanele luxoase vor face deliciul fiecărui pasager.
Biletele pot costa și 100.000$
Prețurile oficiale nu au fost încă anunțate și nici data de lansare la apă nu a fost stabilită. Mai mult, primul traseu ar putea pleca din Dubai, conform unor surse. Dar pe siteul oficial Titanic II nu există deocamdată o rută menționată și nici prețuri pentru transport. Un lucru este cert: Southampton, New York și locul scufundării primului Titanic vor fi parte din traseu.
Din surse neoficiale, biletele ar costa de la 350$ pentru un pat într-o cabină la clasa a 3-a până la 100.000$ pentru o cabină de lux la clasa întâi.
Legenda Titanicului
Nava Titanic s-a scufundat în 15 aprilie 1912, după ce a lovit un iceberg și carena a fost fisurată pe o mare porțiune. Asta s-a întâmplat în în largul oceanului Atlantic, iar epava este la o adâncime de peste 3700 de metri pe fundul apei. În accident au murit peste 1500 de persoane, dintr-un total de 2224 persoane aflate la bord.
Dezastrul a dus la schimbarea protocoalelor de protecție în toate domeniile, de la construcție la navigația navelor. Până azi, rămâne cea mai mare catastrofă maritimă care implică o navă civilă.
Despre subiect s-au scris mii de ziare, s-au spus s-au spus nenumărate povești, s-au publicat numeroase cărți și s-au făcut filme care au transformat incidentul în cea mai cunoscută catastrofă nautică din istorie.